Thursday, January 13, 2011

Tanggal 13hb

Salam.. Semoga pembaca sekalian dianugerahi kesihatan dan kebahagiaan dikala ini. Hari ini genaplah sebulan baby Shafiy meninggalkan mama. Sesungguhnya agak sukar untuk mama menerima kenyataan yang ini. Baby yang mama kandung selama 9 bulan, hanya sempat mama tatap wajahnya hanya untuk 7 bulan 3 hari. Namun, ketika ini terasa kerdilnya kita disisiNya. Kuasa Allah mengatasi segalanya. Kita hanya mampu merancang, tetapi hanya perancangan Allah yang paling sempurna. Seringkali mama menitiskan air mata bila kerinduan tak dapat dibendung. Namun, cepat-cepat mama ingatkan diri mama yang baby mama berada ditempat yang jauh lebih baik. Hanya doa dan Al-Fatihah mama iringkan buat baby mama. Semoga adik tenang disana. Hari ini juga keluarga kami dikejutkan dengan berita kematian bapa saudara pada pukul 11.45 pagi tadi seelah lebih seminggu koma. Al-fatihah semoga rohnya dicucuri rahmat. Wassalam.

3 comments:

  1. salam perkenalan..takziah dari saya atas kehilangan permata hati..moga tabah menghadapi hari2 baru....sabarlah untuk berjumpa dgnnya semula..insyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan..Takziah dari saya.Moga tenang dan tabah selalu.Kuatlah wahai sahabat kerna setiap ujian pasti ada hikmahnya.Setiap titis airmata pasti berbalas.Allah menguji pada hambanya yang mampu melaluinya.Sesungguhnya su mampu.Shafiy menunggu su di sana.

    Alfatihah untuk shafiy bidadara syuega.

    ReplyDelete
  3. pabila suatu perjanjian telah pun dimuktamadkan....tiada yang diharap selain dipermudahkan segala urusan...diberikan ketabahan serta kesabaran....

    berpisah di sini....semoga bertemu di sana kelak....dalam menuju redha Ilahi...

    al-fatihah...

    ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

    wallahu'alam....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...