Tuesday, April 26, 2011

Lelaki oh Lelaki

Salam to all blogger..

Tiba-tiba hati rasa sayu dengan apa yang telah menimpa kawan baik saya..sesungguhnya inilah putaran hidup. Memang setiap apa yang berlaku telah ditakdirkan, namun sesungguhnya kadang-kadang kita tidak pernah mengerti akan sikap sesetengah lelaki ni. Siapa sangka orang yang pernah melafazkan kata sayang dan berjanji sehidup semati bersama kita suatu ketika dulu boleh berubah sekelip mata hanya dengan sedikit pangkat dan kuasa yang dimiliki.

Bukan niat saya ingin mengata kaum ini, tetapi inilah realiti yang terjadi pada seorang teman. Dahlah si lelaki ini terang-terangan curang dalam perkahwinan mereka, tak cukup dengan itu dia sanggup pulak menendang dan memukul isterinya yang sedang sarat mengandung....memang jenis lelaki yang tidak berhati perut...yang mungkin hilang sifat kewarasannya.

Mungkin sebagai manusia biasa..kita seringkali terlupa dan alpa. Sesungguhnya perlu diingat, Allah SWT menduga hambanya melalui pelbagai cara. Ada yang diduga dengan paras rupa yang buruk, tapi ada juga diduga dengan paras rupa yang menawan, ada yang diduga dengan kemiskinan dan kehinaan, tetapi ada juga yang diduga dengan harta kekayaan melimpah ruah serta pangkat dan harta. Itu hanya dugaan daripada Allah SWT untuk melihat sejauh mana teguhnya iman kita. Oleh itu, sekiranya kita dianugerah dengan sedikit kemewahan dan kemasyhuran hidup, jangan sesekali kita lupa..roda tidak semestinya selalu di atas..kadang-kadang ada masanya kita dibawah. Hanya masa dan ketika sahaja menentukannya.

To my friends..sabar dan tabah menerima ujian Allah. Sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmahnya. Hanya yakin dan sabar. Memang senang untuk berkata, tetapi berat bagi yang menanggung..namun hanya sabar sahaja yang dapat mengubatinya. Pasrah dan tawakkal, sesungguhnya perancangan Allah lebih sempurna.

Ok..itu jelah..sambil-sambil melayan blog saya ni..apa kata layanlah gambar barbie cake yang special ni..ini adalah order dari kawan saya weekend lepas..untuk anaknye..
Thanks Busyra..harap nadya suka yer..untie sue buat special untuk nadya..happy birthday sayang..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...