Sunday, January 22, 2012

Segmen Baru

Assalamualaium dan salam sejahtera

Semoga pembaca budiman ceria selalu serta di dalam rahmat dan kasih sayangNya.
Ok..dalam segmen baru ni saya nak cerita tentang tempat-tempat dan hotel yang pernah kami sekeluarga singgah. Mungkin boleh dijadikan panduan untuk sesapa yang nak bercuti kan.
Untuk sesi pertama saya nak cerita tentang hotel ni..Berjaya Hills Golf & Country Club yang kami sekeluarga pergi masa sambut tahun baru hari tu. Hotelnya ok, ada dalam 30 bilik jer kot. Quit privacy la. Namanya pun golf club kan..mungkin untuk golfer je kot. Harganya dalam RM250++ dalam satu malam bagi bilik Suite Deluxe King.

Ini pandangan dari pintu masuk ke hotel ni. Kat sebelah kanan hotel tu ada BuKit Tinggi Bowling. Boleh la main boling ngan anak-anak.

Dalam bilik tidur. Bilik hotel ni agak besar, ada ruang tamu and sofa lagi. TV ada 2..tapi model lama laa bukan LCD type.

Pandangan dari dalam bilik. Kolamnya best mandi sbb takde ramai orang mandi kat sini.


Dari hotel ni nak ke Colmar Tropicale tu dekat jer. Dapat free pass utk masuk kat situ. Time ni cuti new year eve hotel kat Colmar penuh. Kalau kat Colmar tu macam-macam ada laa..termasuklah si clown ni hehehe..

Dan juga tempat ni..yang boleh perabih duit mak bapak. I token 2 ringgit dan boleh dikatakan semua game yang ada tu 2 token kena masuk..

Aduii laa..itik-itik..kat sini ada itik mahal ni..sekali tangkap 2 token..jarang sangat yang dapat hadiah..Ini antara kemeriahan yang ada kat sini laa.

Untuk makan pulak tak payah risau..kitaorang tahu rahsianya..kalau dulu makan kat hotel..sekali makan dekat rm100 la juga..dan makanan pulak ntah apa-apa la..Ini lah rahsianya..kitaorang makan kat quarters pekerja...satu family 30 hinggit jer..makan pulak bukan makanan hotel laa..ok apa nasi goreng kampung ngan sup tulang..pendek kata macam-macam ada. Lokasi dia plak..dekat ngan area horse trail and masjid yang baru dibina tu..sebelah kanan. Masuk jer kafeteria dia kat bawah..tengahari pun kitaorang makan kat situ. jimat banyak ooo..

Kalau nak bercuti ngan family..bolehlah datang sini. Alaa konon-konon pegi France sebab tema dia kat sana French Theme. Ok..nanti nak check in kat hotel lain plak..bye

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...