Friday, April 27, 2012

Letih

Aku letih
Letih dengan kebiasaan
Letih dengan kehidupan
Letih dengan orang-orang sekeliling
Letih dengan sikap sendiri

Aku letih
Letih untuk menjaga hati orang
Letih untuk memahami perasaan orang
Letih untuk memahami sikap orang

Aku juga letih
Memikirkan sikap manusia
Suka mengambil tahu hal orang lain
Suka menyibuk dengan urusan orang
Kadang-kadang
Aku tertanya-tanya
Adakah mereka
Tidak pernah letih

Kadang-kadang
Keletihan ini menimbulkan kebosanan
Keletihan ini menjengkelken
Keletihan ini membuatkan aku lemah
Keletihan ini membuatkan aku lesu

Kadang-kadang
Bila aku letih
Aku rasa bengang
Aku rasa menyampah
Aku rasa muak
Dan saat ini
Aku sememangnya sangat letih

Nukilan
Insan letih
27042012 (Premiere, Klang)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...