Saturday, April 30, 2011

Semekar kasih Prince William to Kate Middleton





Salam sihat to all bloggers and readers...

Semalam seantero dunia sama-sama menikmati saat indah perkahwinan di raja England. Saat yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba jua. Dalam hanya beberapa minit, sahlah Middleton menjadi ratu kepada William. Lihatlah..betapa indahnya saat itu. Pada satu saat,,kita mula terfikir..satu dunia mula bersatu menikmati saat-saat indah perkahwinan antara 2 hati ini. Kita seakan-akan lupa segala keganasan, peperangan, huru hara yang berlaku diseluruh dunia. Mendengar saja lafaz cinta William kepada Middleton..seluruh dunia mempuyai satu rasa yang sama..bahagia.

Dalam diam-diam..cuba kita imbas kembali saat-saat bahagia kita bergelar raja sehari. Perasaan bahagia halus menyelinap segenap ruang urat nadi kita...terlalu indah bila di kenang..Namun, setelah beberapa tahun melayari bahtera rumah tangga..kenapa perasaan itu mula pudar?? Di manakah salah dan silapnya?
Malah, ada juga yang kecundang di pertengahan jalan..sayang..segala harapan dan impian yang pernah dibina bersama mula hancur, berkecai..jadi debu akhirnya.

Jangan...jangan biarkan segala impian indah dulu hancur setelah kita kecapi..berusahalah agar ianya kekal mekar mewangi di sudut hati. Usah ternoda dengan godaan..ianya memang rencam kehidupan.

Bagi para wanita...bersabar dengan alam rumahtangga..ingat setiap yang berlaku adalah dugaan. Terimalah dengan redha..ingatlah seberat mana ujian yang menimpa kita..tidak sehebat penderitaan Asiah ditangan Firaun. Bersabar, bertaqwa dan hiasi peribadi dengan iman..mudah-mudahan nanti kita akan ditawarkan sebagai bidadari syurga menemani Saidatina Khadijah di taman tertinggi. Ameen..

Oklah..cukuplah coretan hari ini. Sambil-sambil tu jamulah mata anda dengan gambar-gambar cupcake hantaran perkahwinan yang ditempah oleh teman sepejabat. Semoga anda terhibur. Wassalam..dan selamat menyambut hari buruh.






1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...