Tuesday, September 27, 2011

Doa Buat Mashitah

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Semoga pembaca semua diberi kesihatan dan dipermudahkan segala urusan pada hari ini.
Semalam mendapat khabar dari teman sekerja, anak seorang staf ditempat kerja menghidapi kanser mulut dan sedang bertarung untuk hidup. Ya Allah..sedihnya hati kecil saya. Anak kecil yang berusia 4 tahun itu telah diduga sebegitu hebat. Hati saya begitu sebak sehingga sepanjang perjalanan dari tempat kerja ke rumah saya asyik memikirkannya.

Itulah lumrah kehidupan. Setiap daripada kita pasti akan diuji. Cuma bentuk ujiannya mungkin berbeza-beza. Jika dibandingkan ujian yang Allah berikan pada saya, rasanya berat lagi dugaan yang Allah berikan pada Mashitah (ibu kanak-kanak malang itu). Anak saya dijemput pergi mengadapNya dalam keadaan yang sihat wal afiat tanpa apa-apa kesakitan.

Saya rasa semua ibu-ibu diluar sana akan faham. Sedangkan anak kita yang demam pun kita sudah tak tentu arah..inikan pula melihat anak yang sedang menderita kesakitan.
Kawan-kawan, marilah kita sama-sama berdoa agar Allah memberikan ketabahan dan meringankan bebanan yang ditanggung oleh ibu ini.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...