Saturday, May 14, 2011

Kasih Ibu Ke Hujung Nyawa.


Salam to all blogger and readers..

Rasanya semua blogger dapat menarik nafas lega apabila dapat upload semula blog kan? Saya pun panik jugak semalam apabila tiba-tiba tak boleh nak upload..maklumlah blog free kan manalah tau tiba-tiba tuan punya nak tutup dan terus tak dapat berblogging plak..

Hari ini nak cerita kisah kasih seorang ibu. Pada 8 mei baru-baru ini kitakan baru menyambut Hari Ibu kan..mungkin ada yang membaca kisah seorang ibu yang mengorbankan nyawanya demi menyelamatkan 3 orang anaknya dalam kebakaran. Hati saya benar-benar tersentuh hingga tak dapat menahan air mata mengalir bagai air terjun..saya rasa semua ibupun akan melakukan perkara yang sama sekiranya berada di tempat arwah. Kisah berlaku di Guchil, Kelantan di mana seorang ibu entah dari mana mendapat kekuatan mengumpil jeriji tingkap rumahnya hingga bengkok dan dapat mengeluarkan ketiga-tiga anaknya dari api yang marak. Malangnya, beliau terkorban kerana tidak sempat membuka pintu rumah yang terkunci. Dan akhirnya, beliau menemui Ilahi di tepi pintu tersebut. Memanglah..kasih seorang ibu sanggup melakukan apa saja demi anak-anak tercinta.

Tapi anak-anak? Cuba renungilah diri kita..terutama bagi anak-anak yang berjauhan dari ibu bapa..berapa kerap kita balik menjengok ibu bapa di kampung? kalau tak mengjenguk pun..berapa kerap kita menelefon dan bertanya khabar ibu bapa di kampung? Bukan wang ringgit yang diharapkan dari kita, cukuplah sekadar menelefon dan bertanya khabar..itulah yang mereka harapkan dari kita bukan? Ingatlah, berbakti lah pada mereka sementara mereka masih hidup..jangan pula kita menyesal bila mereka telah tiada.

Cukuplah buat hari ini ya..sebelum mengakhiri kalam saya tinggalkan anda dengan gambar-gambar order minggu ini..dan juga pesanan daripada Dato' Fadhilah Kamsah..

"Andai tak mampu nak berbuat baik pada ibu bapa, jangan membebankan mereka pun sudah memadai". Bacalah dengan mata hati..semoga kita akan mengerti.


White truffle order from officemate



marble cake with buttercream frosting
Cupcake ni order from my boss..dia tak nak banyak colouring that why keknya putih jer..



Carrot walnut cupcake order from my colleague

chocolate cake for birthday girls kat office..



coklatnya mmmm..makan kena pejam-pejam mata..


Nak order?? Apa lagi call jer 012-2042485 or email to suraineewahab@yahoo.com


Wassalam

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...